Karditsassa on joka keskiviikko markkinat, tarjolla on muun muassa hedelmiä ja vihanneksia. Ostin tuoreita mansikoita, kirsikoita ja appelsiineja. Kirsikat olivat 2 € kg, mansikat euron rasia ja appelsiinit euron kilo. Olisi ollut ihana ostaa tarvikkeet kreikkalaiseen salaattiin, mutta noissa hedelmissä oli jo ihan tarpeeksi kantamista.

Kävimme eilen porukalla syömässä lähellä olevassa tavernassa, ja maistoin vihdoin ja viimein kreikkalaista salaattia. Siitä siis innostus salaatin tekemiseen :) Söin myös parasta leipää mitä tähän mennessä olen täällä maistanut. Vaaleaa leipää, jossa on päällä seesaminsiemeniä, todella hyvää tzatzikin kanssa.

Pyörä helpottaisi huomattavasti asioimista ruokakaupassa. Karditsassa on Lidl, josta haluaisin ostaa mm. appelsiinimehua , mutta pitäisi olla auto tai pyörä. Jostain syystä paikallinen kaverimme ei halua käydä Lidlissä ollenkaan saati antaa meille autokyydin sinne. 

1244030237_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Matkalla keskustaan erään aidan raosta käveli esiin pieni suloinen kissanpentu. Kissaihminen kun olen, niin se kyllä sulatti minun sydämen :) Se oli aivan ihana, tuli puskemaan ja maukui (todennäköisesti ruokaa). Kävi  sääliksi sitä, maha oli pullea, sillä oli todennäköisesti matoja. Pylly oli sottainen, samoin naama. Korvissa oli ruskeaa vaikkua/likaa, eli sillä varmaan oli myös korvapunkkeja.

Onhan niitä kesäkissoja Suomessakin, mutta en minä niihin ikinä törmää. Välillä pistää vaan vihaksi ihmisten välinpitämättömyys eläimiä kohtaan, kun ei kanneta vastuuta. Jos ottaa koiran tai kissan, niin siitä on pidettävä huolta tai hankittava sille uusi koti, eikä vaan hylätä sitä kadulle.

Luulen että tämä kissa jää auton alle, koska se jäi tielle tassuttelemaan eikä ollut ollenkaan arka. Pentu seurasi meitä maukuen jonkin aikaa, mutta ei pysynyt perässä kovin pitkään. Harmittaa vieläkin mutta sellaista se on, halusi tai ei :(

1244031142_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Eilen ostin kaupasta omenapiirakan, paketti näytti ihan houkuttelevalta ja kielellä pyöri Fazerin piirakoiden maku. Minä sitten ostaa täräytin piirakan, hintaakaan ei ollut kun 50 senttiä. Vaan jälleen kerran jouduin pettymään :(  Kun sain piirakan ulos paketista ulkonäkö ei luvannut suuria. Ja valitettavasti olin oikeassa, taikina oli kuivaa ja mautonta, ja omenahillo yhtälailla kuivanut ja menettänyt makunsa. Ei siis näitä enää minulle :)

1244037412_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Täällä ollessa on joutunut toteamaan, että ainakin me suomalaiset osaamme tehdä paljon maukkaampaa ruokaa(noin yleensä ottaen) ja leipoa paaaaljon parempia herkkuja :) Toki kreikkalaisilla on omat vahvuutensa, kuten kreikkalainen salaatti,tzatziki ja herkulliset ( ja niin epäterveelliset) pitat. Ja minulla on vielä monta kreikkalaista ruokalajia maistamatta. Jokaisella maalla on omat vahvuutensa. Esimerkiksi Saksasta minulle on jäänyt mieleen todella herkulliset kebab-annokset ja hyvät sämpylät :) Saa nähdä minkä maan herkkuja sitä pääsee seuraavaksi maistamaan..